Der er mange at vælge imellem, når man skal købe en vare eller en ydelse hos andre. Men det er ikke kun prisen og adressen, der afgør hvem man vælger.

Vi påvirkes nemlig af teksterne på nettet og i brochurerne. Hvis teksten er dårlig, er vi tilbøjelige til at vælge en anden forretning. ”Du er hvad du skriver”. Sproget skal altså være i orden – dårligt sprog sender nemlig bevidst eller ubevidst et signal om ”dårlig leverandør”.

Sproget i teksterne skal også passe til dem, man henvender sig til. Det duer ikke at henvise til Twitter, Snapchat eller Instagram, hvis man skriver til pensionister. Og de fagfolk, der vil have fx almindelige husejere som kunder, skal huske for at tænke på hvordan vores verden ser ud, når de henvender sig til os via deres hjemmeside.

Jeg har fx brug for diverse råd og ydelser fra en VVS’er, da jeg lige har købt hus. Han giver ifølge sin hjemmeside gerne ”råd og vejledning om de forskellige materialer til brug ved bl.a. inddækninger: Skotender, Aftrækshætter, Sternkanter, Fodblik og Sålbænke”. Det er de eneste konkrete råd man kan se på forsiden. Kan jeg som kunde genkende mine ret så almindelige behov?

Mit arbejde består i at undgå alt dette – på dine vegne. Jeg sætter mig ind i din verden, og ikke mindst dine kunders situation. Mit arbejde med teksterne kan sammenlignes med en kamæleons – min erfaring fra utallige brancher gør, at jeg kan tilpasse teksterne til det aktuelle formål. Desuden hjælper jeg dig med at vælge de medier, der passer til målgruppen, fx folder, Facebook eller hjemmeside.