Hvordan foregår samarbejdet?
Ved opgaver, der på forhånd er klart defineret, påbegynder jeg arbejdet, når prisen er aftalt og du har kvitteret for mit udspecificerede tilbud pr mail. Drejer det sig om større opgaver, hvor du måske er i tvivl om hvad du helt præcist skal have hjælp til, tager vi et indledende møde, hvor vi sammen får et overblik over din situation og dit behov. Dette møde er altid gratis og varer 1-1½ time.
Min professionelle tilgang
Jeg arbejder med integreret kommunikation, dvs. via en overordnet tilgang til de forskellige indsatser og kommunikationskanaler, der er relevante. For eksempel er hjemmeside, pjecer og pressemeddelelser kun nogle af de mange elementer, der indgår i den totale kommunikation. Alle elementer skal fungere sammen, hvis du skal have mest muligt for de penge, du investerer i kommunikation.
Værktøjskassen
I bagagen har jeg erfaring fra samtlige medietyper: aviser, magasiner, radio, tv, web. Jeg har mange kompetencer, men som en dansk bank engang sagde: “VI gør det, vi er bedst til”. Når der er behov for det, inddrager jeg derfor én af mine samarbejdspartnere – fx webdesignere, trykkerier, grafikere, fotografer og diverse akademikere.
Jeg arbejder både ad hoc og via faste samarbejdsaftaler, og har I brug for en redaktør af personaleblad hjemmeside eller intranet, kan det også lade sig gøre.
Hjemmesiden – det vigtigste er indholdet
Hos mig foregår samarbejdet sådan:
- Vi tager en grundig snak om dine/jeres behov og budget, samt om hvad jeg kan tilbyde. Et gratis møde.
- Jeg laver en grundig analyse af dine behov og ønsker og justerer den i samarbejde med dig. Herunder en plan for vedligeholdelse af siden.
- Jeg præsenterer en skitse over indholdet og de tekniske krav, og du fremsætter ønsker mht. den visuelle stil.
- Jeg udarbejder et budget, der inkluderer evt. programmering og anden teknisk hjælp.
- Jeg præsenterer dig for en skitse over layout og struktur. Vi justerer det sammen, med budgettet in mente.
- Her tager vi kontakt til dem, der skal stå for det tekniske arbejde (hvis dette er nødvendigt).
- Når teknikerne har givet feedback på dine ønsker, justerer vi for sidste gang.
- Teknikerne viser dig hvordan det kommer til at tage sig ud.
- Du godkender det samlede projekt, incl. budget.
- Hjemmesiden udarbejdes.
- Mindre rettelser af indholdet.
- Du og jeg udarbejder en plan for lancering af hjemmesiden. Den har jo en PR-værdi i sig selv.
Stikord til punkt 1:
- Hvad er det unikke ved dig/jer? Hvad står du for?
- Hvad er meningen/missionen med forretningen?
- Hvilken stil passer til dig?
- Hvad er formålet med hjemmesiden? Hvad skal den kunne?
- Hvem skal vedligeholde den?
- Hvad er dit budget?
Læs også min guide: Webdesign – dyder og synder.